Napredak u poslovanju društva Cromaris stvorio je potrebu za unaprjeđenjima određenih poslovnih procesa. Info-kod rješenje za trenutne izazove uključivalo je analizu situacije, idejno rješavanje problema, prijedlog i isporuku odgovarajuće opreme te kreiranje i implementaciju aplikacije koja najbolje odgovara specifičnostima poslovanja. Rezultat suradnje Cromarisu je donio:
Potreba za rješenjem
Cromaris intenzivno ulaže u tehnologije za uzgoj i preradu ribe u svrhu postizanja najviše razine industrijske učinkovitosti i razvoja održive marikulture uz sustavnu brigu o okolišu. Više od 80% ribe izvozi, te je svrstana u brzorastuće kompanije s trendom daljnjeg rasta.
Rast često donosi potrebu za prilagodbom poslovnih procesa. Kako su adekvatno praćenje i sljedivost svih inputa u proizvodnom procesu zdrave hrane apsolutni must-have, prikuplja se ogromna količina raznovrsnih podataka. Opseg podataka je u dosadašnjem procesu uvjetovao vremenski odmak u prikupljanju i evidentiranju podataka te njihovom unošenju u sustav. Također, kvaliteta odnosno točnost podataka morala se kontrolirati radi izazova povezanih s takvim načinom prikupljanja podataka što je kontroli oduzimalo dragocjeno vrijeme.
Cromaris je lider u proizvodnji i preradi premium mediteranske ribe vrhunske kvalitete. Šesta kompanija u uzgoju brancina i orade na svijetu po količini proizvodnje, a ujedno i najbrže rastuća kompanija s trendom daljnjeg rasta.
Info-kod cjelovito rješenje
Preporuka odgovarajuće opreme
Proces hranjenja odvija se na moru, stoga se oprema za prikupljanje podataka morala odlikovati funkcionalnostima koje zahtijjeva rad u takvim uvjetima, odnosno: robusni mobilni terminal otporan na vodu i padove, ergonomski dizajn, duže trajanje baterije, više opcija senzora i mogućnosti snimanja podataka te jednostavnost konfiguriranja. Zebra OMNII XT15 mobilni terminal ispunio je sve uvjete.
Mobilna aplikacija na ručnom terminalu za hranjenje ribe
Sljedljivost u realnom vremenu važna je potvrda kvalitete Cromarisovih procesa. Cjelovita sljedivost osigurana je samo ako postoji trag cjelokupnog procesa uzgoja od mrijesta, lokacije uzgojnog kaveza, hrane koju je konzumirala riba, temperaturnog režima od izlova do isporuke, kao i drugih ključnih parametara. Info-kod mobilna aplikacija osigurala je sljedivost kod ručnog hranjenja ribe. Važan uvjet bio je da aplikacija omogućava online i offline način rada da bi se pružila cjelovita podrška za sinkronizaciju lokalne baze s bazom podataka u SAP sustavu. Kako se na uzgajalištima mijenja dostupnost GSM signala, sinkronizacija treba moći nastaviti na mjestu gdje je stala u trenutku gubitka signala.
Primjena Info-kod aplikacije omogućila je:
- aktualnu autorizaciju hranioca i pristup informacijama o kavezima, ukupnoj količini
- hrane i količinama po trgovačkim šiframa hrane za taj dan
- da su iz skladišta izuzete one količine pojedine hrane koju su stvarno i utrošene
- sukladno Dnevnim uputama hranjenja (DUH)
- smanjenje mogućnosti greške hranioca (odstupanje od DUH)
- mogućnost rada bez prekida neovisno o dostupnosti GSM signala
- cjelovitu podršku za sinkronizaciju lokalne baze s bazom podataka u SAP sustavu
- najsigurniji način za ispravno praćenje lotova.
Rezultat suradnje i pogled u budućnost
Info-kodov doprinos Cromarisovoj kvaliteti procesa hranjenja ribe očituje se prije svega u sada trenutno dostupnim i točnim podacima te smanjivanju mogućnosti pogreške hranioca te osoba zaduženih za unošenje podataka u sustav. Adekvatna oprema, Info-kod korisnička podrška i servis na usluzi su Cromarisu. Suradnja je dovela i do boljeg razumijevanja poslovanja i potreba Cromarisa, što Info-kodu omogućuje još kvalitetnije rješavanje potreba Cromarisa u budućnosti, koji će se nastaviti razvijati i ulagati u unapređenje svog poslovanja.
Cromaris ima relativno mali, probrani broj partnera s kojima „klikne“ po nekoliko kriterija. Najvažnije je da se na partnera možemo osloniti, da je rizik rada s partnerom minimiziran i da isporučeno bude u skladu s dogovorenim. Druga je stvar koliko se interesira za naše poslovanje i kakav mu je „intelligence“. To znači da se moramo moći osloniti na partnerovu pronicljivost, pronalazak rješenja i unaprjeđenja u segmentima koji nisu core business Cromarisa - ali bez da vas guši s previše informacija. Da je dostupan, prisutan te isporuči i mrvu više nego smo očekivali.
Damir Martinović, IT menadžer u Cromarisu